Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Förbjudna drömmar

Av whatcanisay - 12 april 2011 13:35

"I Can't help feeling, We could have had it all..."


Du var egentligen bara en fling. Något fint och roligt som svepte förbi i mitt liv. Vi hade kul, vi hade några fina stunder. Visst blev jag besviken på dig när du lämnade mig bara några dagar efter att du hade kallat mig "älskling". Men jag förstår varför du gjorde som du gjorde. Jag höll på att göra exakt samma misstag bara några månader tidigare.


När jag är rationell (Läs:vaken) och tillåter mig själv att tänka på det som hände, är det här vad jag har kommit fram till. Du gjorde något dumt, men jag har förlåtit dig. Jag var inte heller den skarpaste kniven i lådan direkt.


Men när jag har somnat i min säng, tankarna får vandra som dom vill och drömmarna sätter igång, är det en annan sida av mig och ett annat tankesätt som kommer till liv. Den sidan jag kämpar hårt att förneka, den som är sårad och säger:


Är det något fel på mig? Varför ville du inte ha mig? Du sa att du inte kännde någonting för mig, men det är någonting i dina ögon som säger mig att du ljuger. Jag ser hur du tittar på mig. Jag ser hur glad du blir av mig. Hur viktigt det är för dig att vi fortfarande är vänner. Du kan inte låta bli att prata, skratta och krama mig och jag vet att du känner något för mig.


Jag har släppt dig. Jag har det. För om någon säger till mig att dom inte vill ha mig, så accepterar jag det. I vilket fall skulle det vara under min värdighet att ta tillbaka en person som har sårat mig på det sättet.

Men det skär fortfarande i hjärtat på mig när jag tänker på hur bra vi passade ihop. Inte ens du kunde förneka det. Och ja, jag tittar fortfarande bort när jag ser dig med andra tjejer. Jag blir fortfarande glad av att krama dig, även om det blandas med ett stråk sorg. Jag kan fortfarande få dig att stanna för min skull. Och ödet spelar fortfarande ut sina kort och försöker föra ihop oss.


Men nu ber jag Ödet, Dig och Mig själv: Släpp mig fri.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av whatcanisay - 27 april 2011 14:27

Jag kan inte fatta att det hände Det är en såndär grej som man har mardrömmar om och sen händer dom i verkligheten. Jag blev helt paralyserad och visste inte vad jag skulle ta mig till, så jag bara satt där och såg på er. Såg på hur du skra...

Av whatcanisay - 21 april 2011 01:35

Nu har förra helgens "aktiviteter" hunnit ifatt mig. Jag har lyckats smälta lite av det som hände. I början var jag ju så himla cool och skrattade till och med åt dig. Jag kände ingenting. Jo jag kände mig faktiskt lite överlägsen. För första gången ...

Av whatcanisay - 19 april 2011 00:18

Någonting är fel. Helt fel. Jag önskar jag visste vad. Jag hatar när folk säger upp kontakten med mig utan anledning. Det hade varit helt ok om jag hade gjort något fel, eller vi bråkat om något, men ingenting har hänt. Från den ena dagen till den an...

Av whatcanisay - 18 april 2011 15:14

Det är så svårt att vara stark men jag ska klara det. För första gången i mitt liv har jag bestämt mig för att kämpa för mig själv. Ingen annan kommer göra det åt mig det är bara jag som kan ta tag i det här. För första gången i mitt liv ...

Av whatcanisay - 18 april 2011 02:02

Visst är det lustigt att vi människor gör samma misstag om och om igen. Varför gör man det? För att det är en välkänd stig att vandra? Läste en artikel om kvinnomisshandel och hur spåret oftast upprepar sig. Även om dom lyckas ta sig ur sitt ena förh...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards